OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA „ZADBAJ O SWOJE SERCE” LAUREATEM VII EDYCJI PRESTIŻOWEGO PLEBISCYTU LIDERZY OCHRONY ZDROWIA
ZADBAJ O SWOJE SERCE jest ogólnopolską kampanią o charakterze edukacyjno-profilaktyczno-społecznym, w ramach której Telemedycyna Polska S.A. organizuje bezpłatne badania przesiewowe w polskich miastach. Projekt ZADBAJ O SWOJE SERCE jest realizowany nieprzerwanie od 2006 roku, do tej pory przebadano już ponad 30 000 pacjentów w całym kraju. W tym roku przypada organizacja jubileuszowej akcji – 28 kwietnia w poznańskim Pasażu Rondo (ul. Zamenhofa 133) odbędzie się już 200-setne spotkanie z pacjentami.
Celem kampanii jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce. Codziennie 164 Polaków umiera z powodu niewydolności serca, co w ciągu roku oznacza 60 tys. zgonów. Aż połowa pacjentów umiera w ciągu 5 lat od rozpoznania choroby – więcej niż w przypadku raka piersi, jajnika czy prostaty[1]. Zaangażowani w kampanię lekarze zachęcają przede wszystkim do profilaktyki, a zatem do właściwego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań zapobiegawczych, a także motywują uczestników do podjęcia decyzji istotnych z perspektywy zdrowia serca. Każda przeprowadzona akcja ułatwia uczestnikom projektu dostęp do lekarzy specjalistów oraz umożliwia profilaktykę kardiologiczną w zakresie wykonywanych badań. Podczas spotkań uczestnicy mogą skorzystać z szeregu badań: EKG, pomiaru ciśnienia krwi, badania poziomu cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI oraz wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Badania połączone są ze specjalistycznymi konsultacjami lekarzy oraz dietetyków.
„Jako lider diagnostyki telemedycznej, prowadzący usługę Kardiotele – całodobową teleopiekę kardiologiczną (konsultacje i wykonywanie EKG przez telefon) czujemy się firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego też cieszy nas docenienie projektu Zadbaj o swoje serce, jak także jego popularność wśród pacjentów. Jesteśmy pionierem usług telemedycznych w Polsce i chcemy się dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem, rozwijając nasze usługi tak, aby były dostępne dla wszystkich chorujących na serce Polaków.” – podsumowuje Ireneusz Plaza, Prezes Telemedycyny Polskiej SA.
Przedsięwzięcie realizowane jest w wybranych 7 regionach Polski. W każdym z nich odbywa się edycja, składająca się z 5 jednodniowych akcji, organizowanych w kolejne niedziele – co daje liczbę 35 pojedynczych akcji na przestrzeni roku. Gospodarzami i jednocześnie współorganizatorami każdego takiego wydarzenia są nowoczesne, zaangażowane społecznie oraz dbające o dobre samopoczucie klienta centra handlowe. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych, zgodnie z założeniem strategicznym „być tam, gdzie już są” – czyli wyjść do pacjentów w miejscach, gdzie przebywają. Partnerem Strategicznym kampanii ZADBAJ O SWOJE SERCE są Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica” S.A.
Telemedycyna Polska S.A. działa od 2005 roku w branży telemedycznej, obejmując obszar całej Polski. Specjalizuje się w usługach telekardiologicznych, świadczonych za pomocą telefonu, sieci GSM oraz Internetu. Podstawową usługą świadczoną przez Spółkę jest usługa KARDIOTELE – całodobowa teleopieka kardiologiczna. Beneficjentami tej usługi są pacjenci indywidualni, cierpiący na choroby serca. Spółka świadczy także usługi typu B2B, takie jak KARDIOTEST, EKG Z OPISEM oraz HOLTER EKG Z OPISEM we współpracy z akredytowanymi przez Telemedycynę Polską S.A. placówkami medycznymi na obszarze całej Polski. Wszystkie usługi oferowane przez spółkę dzięki sieci telekomunikacyjnej i internetowej, likwidują bariery czasowe, zwiększają wydajność pracy placówek medycznych oraz ułatwiają pacjentom dostęp do specjalistycznych usług medycznych. Spółka jest pionierem tego typu usług w Polsce i obecnie obsługuje kilkadziesiąt tysięcy pacjentów w całym kraju oraz przyjmuje i opisuje kilkanaście tysięcy badań miesięcznie. W 2010 roku Telemedycyna Polska S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku NewConnect, stając się tym samym pierwszą w Polsce publiczną spółką telemedyczną.
[1] Źródło: Konferencja „Kardiologia XXI wieku w Polsce – wyzwania i szanse” (informacja PAP)