Zakończona została druga tura badań „Polacy a ośrodki Spa”. W pierwszej padły pytania o to co Polacy sądzą o Spa i czy korzystają z usług tego typu ośrodków. Tym razem nacisk został położony na opinie na temat samej oferty Spa – co powinno się w niej znaleźć. Zaskakujące odpowiedzi padły z ust mężczyzn.
Co dziesiąty Polak korzysta z oferty Spa, jest to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że nie zawsze obiekty Spa oferują zabiegi, które można do pojęcia Spa zaliczyć. Właśnie tematyce oferty poświęcono drugą turę badań „Polacy a ośrodki Spa”, która została przeprowadzona na początku marca 2013r.
Mężczyźni chcą dedykowanego dla nich Spa
Powszechnie wiadomo, że z miejsc w których kultywuje się urodę i wykonuje zabiegi upiększające, korzystają kobiety. Oferta dla kobiet jest stale poszerzana i urozmaicana, tym samym zamykając się na zupełnie nową grupę odbiorców jakimi są mężczyźni. Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu na zlecenie Klekotki Sento Spa Polacy wskazali, że w dotychczasowej ofercie Spa brakuje zabiegów dla mężczyzn (22%), przy czym wśród odpowiadających ponad 40% to byli właśnie mężczyźni.
Zabiegi, które są komponowane dla kobiet, nie odpowiadają na potrzeby płci przeciwnej, są mało intensywne i kładą nacisk na inne właściwości i efekty.
– Mężczyźni w Polsce w dalszym ciągu mają pewne blokady przed podjęciem decyzji o udaniu się do Spa – podkreśla Zbigniew Tyszko, właściciel Klekotki Sento Spa oraz Hotelu Młyn Klekotki.. – Aby wyjść naprzeciw tym obawom należy przede wszystkim stworzyć dedykowaną dla tej grupy ofertę zabiegów i rytuałów. W naszym przypadku szczególną uwagę poświęciliśmy stworzeniu rytuałów właśnie dla mężczyzn. Powszechnie wiadomo, że jest to grupa pomijana w procesie budowania ofert, a jednym z celów Klekotki Sento Spa jest uświadomienie, że korzystanie ze Spa nie jest tylko domeną Pań. Rytuały dla mężczyzn oferowane w Klekotki Sento Spa inspirowane są między innymi, kulturą Samurajów, czy Jakuzy. Jestem przekonany, że tego typu zabiegi spełnią oczekiwania i trafią w gusta mężczyzn – dodaje Zbigniew Tyszko.
Czego pragną kobiety
Kobiety, jako grupa od lat dopieszczana przez ośrodki Spa, na ofertę jako taką nie narzekają – jest to zrozumiałe ze względu na szeroki wachlarz usług z których mogą korzystać. Płeć piękna zwróciła uwagę na aspekty, które mogą wydawać się detalami, a które stanowią istotne z ich punktu widzenia przesłanki do wyboru konkretnego Spa. 19% kobiet korzystających ze Spa, chciałoby mieć możliwość wyboru muzyki podczas seansu Spa. Inną kwestią pozostają kosmetyki, których używa się podczas zabiegów. 16% spośród badanych kobiet chce korzystać z oferty, która zapewnia użycie tylko naturalnych kosmetyków.
– Okazuje się, że coraz więcej kobiet przed zakupem kosmetyków, czyta ich skład. Staje się to powszechnym zjawiskiem – podkreśla Zbigniew Tyszko. – Dbałość o skórę, to nie tylko wcieranie i używanie kosmetyków, ale stosowanie preparatów do pielęgnacji ciała, które są naturalne, nie zawierają konserwantów i składników szkodzących skórze. Klekotki Sento Spa stworzyło własną linię kosmetyków „Soul of Nature”. Są to kosmetyki dostępne tylko w Spa i zaprojektowane wyłącznie na jego potrzeby. W ich składzie znajduje się między innymiolej ryżowy, japońska wiśnia Sakura, wosk pszczeli – wszystkie składniki dobrane dla rytuałów inspirowanych Japonią – dodaje Zbigniew Tyszko.
Kompleksowe Spa szyte na miarę
Według badania Polacy uważają ofertę zabiegów manualnych, m.in. masaże, za wystarczającą (9,2%). Badani wskazali na tak zwane holistyczne podejście, którym powinny się odznaczać ośrodki Spa. Kompleksowej dbałości, zarówno o ciało jak i o ducha oczekuje co dziesiąty Polak. Ośrodki Spa specjalizują się, każdy stara się o jak najbardziej wyszukaną ofertę – natomiast według badanych nie można zapominać o podstawowych zabiegach upiększających. Ponad 25% osób wskazało jako istotne pełne pakiety, zawierające podstawowe zabiegi pielęgnacyjne. Wynika z tego, że możliwość wykonania manicure, po seansie Spa, zawsze będzie w cenie.
– Tworząc nowy obiekt, stworzyliśmy także zupełnie innowacyjną na skalę europejską ofertę Spa. Inspiracje czerpaliśmy z japońskich tradycji łaziebnych. Nie zapomnieliśmy jednak o podstawowych potrzebach, tak więc w Klekotki Sento Spa zawsze dysponujemy zapleczem zabiegów tradycyjnych, klasycznych i modnych, które oferują inne salony kosmetyczne czy Spa – podkreśla Zbigniew Tyszko.
Druga edycja badania „Polacy a ośrodki Spa” stanowi część cyklu tego typu projektów, które Klekotki Sento Spa zamierza realizować w tym roku.
Metodologia badawcza:
1. Termin realizacji badania: I połowa marca 2013 r.
2. Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie
3. Wielkość próby: n= 1100; błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95
4. Technika badawcza: badanie zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
5. Próba: Losowo-kwotowa, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS).